donderdag 7 april 2011

Vorstelijk Vasten

Vorig jaar in oktober schreef ik ook al over de voorbereiding en nasleep van de vastenkuur die ik ging doen in de Belgische Ardennen. Het was me zo goed bevallen, ook op de langere termijn, dat ik vrij snel besloot om het nog eens te doen. En 'nog eens' is over anderhalve week! Dus daar ga ik weer, naar het prachtige kasteel met de wierook en de twintig soorten thee (ja, zelfs nog meer smaakjes dan ik zelf heb! En dat wil wat zeggen, ik heb namelijk maar liefst 23 soorten thee in mijn theekist!).

De vorige keer zijn er een aantal nieuwe foto's gemaakt voor op de website, en ik wil graag met stukjes uit mijn nasleep artikel die foto's hier even laten zien:

"Het kasteel waar we sliepen lag in een prachtige omgeving, aan een meertje, en het was ontzettend mooi binnen, met een 2 meter hoge open haard, overal kaarsjes, een 24-persoons tafel in de woonkamer die uit één boom gemaakt was en heerlijke tweepersoonsbedden op de kamers (jawel, voor mij alleen)."





"Daarna avondeten, een rode bieten sapje met allerlei groenten en kruiden erdoorheen. Heerlijk! Ook weer met een theelepeltje natuurlijk. Ik heb nog nooit zolang over m'n eten gedaan, en ondanks dat ik van de groep de meeste honger had, deed ik steeds het langst over m'n eten; wel een half uur over 1 glaasje sap!"




"'s Avonds was er sauna avond, maar ik ben niet zo'n fan van die hitte en heb dus de hele avond met een boekje op de bank voor de open haard gelegen. Daarna heerlijk geslapen."


Ik kijk er weer ontzettend naar uit. Vrijdag begin ik met afbouwen, dan begint het eigenlijk al. Eerst geen koffie, suiker en kant-en-klaar maaltijden meer. Daarna alle dierlijke eiwitten weglaten, weer twee dagen later geen granen meer, en vervolgens wordt het nog verder verminderd tot groenten en fruit.

(Mocht je nou meer willen weten, ga dan naar de website van vorstelijk vasten.)

Geen opmerkingen: