dinsdag 5 april 2011

Van tiener naar tigger

Ruim 3 weken geleden werd ik 20, en dat ging met gemengde gevoelens. Aan de ene kant was ik blij, weer een stap dichter bij volwassenheid, wat dat dan ook mag betekenen. Maar aan de andere kant vond ik het ook jammer. Zolang je nog in je tienerjaren zit ben je altijd jong, en dat heeft ook voordelen. 19 klinkt toch echt jonger dan 20, in ieder geval voor mij. Als je 19 bent, ben je echt nog een jonkie, amper van de middelbare school en net pas begonnen aan 'het echte leven'. Maar als je twintig bent, zit je in het decennium waarin je zou kunnen afstuderen, een baan krijgen, misschien zelfs een huis kopen, trouwen en kinderen krijgen!


Eerlijk gezegd had ik nog wel wat langer willen genieten van het pre-tigger-tijdperk. Hoe jonger je bent, hoe meer je nog kan bereiken. Ik zal nu bijvoorbeeld nooit meer zo beroemd kunnen worden als Keira Knightly, die op haar 17e in Pirates of the Caribbean speelde, want ik ben al 20. Ik zal ook niet op het jeugdjournaal komen als 10-jarig computergenie dat een goedlopend internetbedrijf heeft, want ik ben al 20! Natuurlijk weet ik wel dat deze dingen niet realistisch zijn, but a girl can dream. En aan de andere kant ben ik ergens ook wel heel blij dat ik me niet druk hoef te maken over paparazzi voor mijn huis of pijn heb van mijn beugel terwijl ik miljoendeals sluit. =)

Een paar weken voor mijn tig-dom had ik mezelf iets cadeau gedaan waar ik al maanden over aan het kwijlen was, namelijk deze prachtige theekist:


Maar omdat hij zo duur was, kreeg ik op mijn verjaardag het geld terug van mama, waardoor ik hem dus indirect van haar heb gekregen. Naast alle andere coole cadeaus die ik heb gekregen (boeken, films, een kipkado, een tas, dinner & a movie, stoplichtmagneetjes uit Berlijn, een externe harde schijf en nog wat andere dingen die ik zo gauw niet kan bedenken) kreeg ik ook een aantal middelen om zelf iets leuks uit te zoeken. 

Van drie vrienden die ik van het stijldansen ken, kreeg ik een tegoedbon van The Body Shop. Omdat ik een klantenkaart heb, mocht ik voor m'n verjaardag ook nog iets uitzoeken voor 10 euro, en dit heb ik gekocht:


- komkommer cleansing milk, hier heb ik 3 flesjes van, want ik vind deze reinigingsmelk echt ontzettend fijn. Ik had hem 6 jaar geleden al en was superblij toen ik erachter kwam dat ze hem opnieuw hadden uitgebracht voor een zacht prijsje (3 voor €12,-).



- een oogschaduw palette van de limited collection, met een potloodje en een kwastje. Het zijn perfecte kleuren voor elke dag en het kwastje is heeeerlijk zacht (zoals alle kwasten van TBS trouwens).

Ook in Middelburg heb ik mijn verjaardag gevierd, en van mijn vrienden kreeg ik een aantal tegoedbonnen van De Tuinen, waarvan ik het volgende heb gekocht:


v.l.n.r.
- Colon Clean, dat zijn vezels voor je stoelgang, die ik gebruik tijdens en na de vastenkuur die ik over twee weken ga doen.
- Yogi Tea Detox, weer een nieuwe smaak proberen.
- Weleda Berken Extract, een soort siroop zonder toegevoegde suikers.
- Terschellinger Cranberry sap, ook als siroop te gebruiken.
- Weleda lippenbalsem, die ik sindsdien gebruik en echt heerlijk vind!

Maar dat is nog niet alles! Een heleboel mensen hebben me een financieel steuntje in de rug gegeven, en daarvan heb ik nieuwe skeelers gekocht! En er was zelfs nog genoeg geld over voor een paar (hoognodige) beschermers. =)




Dus, iedereen ontzettend bedankt, ik ben heel erg blij met alles!

Anne

Geen opmerkingen: