vrijdag 14 mei 2010

XL vibratorpakket

Vrijdagmiddag, pauze. Ik voel iets trillen en blijk net een oproep gemist te hebben. Onbekend 06-nummer. Nouja, terugbellen dan maar!

tuut tuut
tuut tuut
"Hallo?"
"Goeiemiddag met Anne Jenniskens. U had mij net gebeld?"
"Euh ja ik heb een pakketje voor u!"
"Oh! Euhm, ja ik ben niet thuis. Kunt u het bij een van de buren afgeven?"
"Ja ok, welke buren?"
"Ja ik heb nogal veel buren he. Wilt u het bij nummer 2 proberen?"
"Ok. U had toch een XL vibratorpakket besteld?"
"...euh....nee? Ik heb geen vibrator besteld hoor. Dat hoeft u toch helemaal niet te weten als bezorger?"
"Jawel, dat moeten wij weten."
tuut tuut tuut

Opgehangen. Je kan je voorstellen hoe ik met m'n oren stond te klapperen! Hoorde ik het nou goed? Krijg ik mn pakketje nou wel? Is het niet toevallig mijn DermaNew Microdermabrasion Acne & Oil Clarifying System? (soort gezichtsmassage ding dat nouja... ook trilt. Maar niet voor *hoe zeg ik dit nou netjes* dat gebied) Haalt iemand die ik ken soms een grap met me uit? Hoe komen ze anders aan mijn nummer? Is het een grapje? Is het serieus? Is het iemand die niet zo goed Nederlands kan? Heeft Frank me een verrassingscadeautje gestuurd? :D

Toch maar even terugbellen.

tuut tuut
tuut tuut
"Hallo?"
"Goedemiddag nog een keer. Ik denk dat er net een misverstand is geweest. Kunt u mij vertellen van welk bedrijf het pakketje is?"
"Van DHL."
"Nee, ik bedoel het bedrijf van het pakketje, niet uw bedrijf."
"Dat staat er niet op. En nummer 2 is trouwens niet thuis."
"Oh hmm ok. Wilt u het dan bij nummer 54 proberen?"
"Ok. Doei."
tuut tuut tuut

Gauw Wies (mn buurvrouw) bellen! "Hey Wies, kun je ff naar beneden lopen? Er staat iemand met een pakketje voor mij voor de deur." "Ok is goed!"
Terug de les in!
Wies smst: "Er is niemand!"
Hmmm. Toch een grap? Of waren ze toch al weg? Als het grappenmakers zijn ga ik DHL bellen, of het mobiele nummer achterhalen, of ze ergens aangeven ofzo. Maar was het nou wel of niet echt?

Na de les meteen naar huis. Meteen de brievenbus checken of ze een briefje hebben achtergelaten. Nee hoor. Maar wat zie ik dan voordat ik weer naar binnen loop? Het briefje dat ik woensdag had opgehangen voor een ander pakketje dat ik verwachtte!

"voor  pakjes voor
nr. 53 graag
even bellen:
06-blabla mijn nummer
want de bel doet
het vaak niet!
bedankt
A. Jenniskens"

Ahaaaaa. Dus toch grappenmakers. Muh. Heb ik nog mijn DermaNew Microdermabrasion Acne & Oil Clarifying System niet. =(

Naar Wies gegaan, en die vertelde me dat er rond die tijd een paar van die stoere 16 jarige jochies hier rondhingen en aan het klooien waren en het gebouw binnen probeerden te komen. Dus: actie! Ik heb op haar laptop het mobiele nummer geprobeerd te achterhalen, geen succes helaas.

Toen toch maar de politie gebeld want dit valt toch wel onder seksuele intimidatie =P, of in ieder geval onder lastigvallen! Politie heeft het hele verhaal geregistreerd, EN het telefoonnummer van die klojo. Dombo ook dat ie z'n nummer niet afschermt voordat ie zo'n grap uithaalt. Toen ik vroeg of ze hem niet even wilden bellen om hem te laten schrikken kreeg ik de reactie: "nee, daar lenen wij ons niet voor. Misschien kunt u in de toekomst het beste een andere manier bedenken om uw pakketjes toch te krijgen." Eeuh, wat dan? Als de bel het niet doet? =S

Maar vooruit. Ik kan me voorstellen dat sommigen het dom vinden dat ik m'n mobiele nummer op de voordeur plak, maar in my defence: mensen hier doen dat zo vaak! En wat moet ik dan als de bel het niet doet? Iemand een beter idee? 

Toch vond ik dat ik het daar niet bij kon laten, en heb nog een keer zelf teruggebeld:

tuut tuut
tuut tuut
"..." (er wordt opgenomen)
"Hallo. Zeg, ik weet niet wat voor grappenmaker jij bent, maar ik heb je nummer aan de politie doorgegeven en..."
tuut tuut tuut tuut



Achteraf bedacht ik dat ik in de eerste instantie beter zo had kunnen reageren:

tuut tuut
tuut tuut
"Hallo?"
"Goeiemiddag met Anne Jenniskens. U had mij net gebeld?"
"Euh ja ik heb een pakketje voor u!"
"Oh! Euhm, ja ik ben niet thuis. Kunt u het bij een van de buren afgeven?"
"Ja ok, welke buren?"
"Ja ik heb nogal veel buren he. Wilt u het bij nummer 2 proberen?"
"Ok. U had toch een XL vibratorpakket besteld?"
"Ja! Oh wat fijn EINDELIJK is ie er! Daar zit ik al zo lang op te wachten!"

Ben benieuwd hoe hij dan had gereageerd ;)

En wat ik ook nog had kunnen zeggen als ik dat niet had gedaan was iets in de trant van:

tuut tuut
tuut tuut
"..." (er wordt opgenomen)
"Hoi, wat heb jij leuke humor zeg! Ik ben niet boos hoor. Leuke grap! Ik heb ook leuke humor trouwens! Daarom heb ik je nummer aan de politie doorgegeven hahaha grappig he!"
tuut tuut tuut tuut

Maar dat is allemaal achteraf. Nu maar hopen dat dat jochie 7 kleuren stront schijt  =D

MUAHAHAHAHAHA


Geen opmerkingen: