maandag 27 februari 2012

Update

Het is alweer te lang geleden dat ik hier heb geschreven! Daarom even een kleine update.

Mijn vakantie was heerlijk. Om te beginnen heb ik heerlijke kruidnotenvlaai gegeten bij de Bakker Bart:


Ook ging mijn laatste verstandskies eruit, daar komt nog een aparte blog over. Daarna was mijn moeder jarig, wat heel gezellig was met alle visite. De feestdagen heb ik met familie doorgebracht en dat was heel fijn. Het is zo leuk om iedereen weer te zien en te horen hoe het gaat. Verder ben ik lekker uit eten en naar de bioscoop geweest met mijn vrienden van de middelbare school.

Kerstbomen, gemaakt van afwasborstels!

Oud en nieuw heb ik doorgebracht met mijn vader en broer. Heel eenvoudig; een lekkere maaltijd, Scrabble en de oudejaarsconferentie en Paul de Leeuw op tv. Om middernacht hebben we nog even naar het vuurwerk van de Efteling staan kijken (dat kun je zien vanuit ons huis!), wat erg mooi was.

Ik kwam nog twee grappige dingen tegen in de supermarkt met vriendinnen:

Recharcheable?
Banana-free, sad monkey!

De eerste twee weken van januari heb ik eigenlijk maar wat aangerommeld. Het is natuurlijk erg luxe om zo lang vakantie te hebben, maar ik merk elke keer dat ik het wel echt nodig heb om op te laden van zo'n ontzettend zwaar rooster. Natuurlijk is het af en toe wel flink balen dat ik verjaardagen van vrienden over moet slaan omdat ik gewoon geen tijd heb om naar huis te gaan. Soms zou ik ook wel willen dat ik op een 'gewone' universiteit zat, met een wat minder bizarre studielast. Maar zoals ik al zei; de vakanties maken veel goed:

eetbare gezichtsmaskers maken...

...die eruit zien alsof ik in de wc ben gevallen!

Heel veel thee
shoppen

Halverwege januari had ik een klein tripje gepland; ik ging een weekend naar Hannover! Een vriendin van school woont daar en had me uitgenodigd om te komen logeren. Nou is de treinreis helemaal niet zo duur meer met een OV-chipkaart en korting op het internationale gedeelte van de rit, en dankzij mijn nieuwe netbook hoefde ik me niet te vervelen. Het was erg gezellig, en op de terugweg kwam ik er nog achter dat rokers op Duitse treinstations heel zielig binnen de gele lijnen moeten gaan staan. Muahaha!

helaas stond er niemand die ik uit kon lachen (het regende)

Vlak voor de school weer begon kwam Bollie logeren:

wut? ik mag toch wel op de bank liggen?

Ook was er nog wat zooi privé, maar het is nog te vers en ik zou er mensen mee kwetsen als ik dat nu al op internet zou zetten. Mensen die ik al heb gesproken weten wel waar ik het over heb. Ik kan wel zeggen dat de situatie nu, althans voor mij, goed is. Ik ben gekwetst, maar ik ben er sterker van geworden. En dat voelt heel goed. :)

Eind januari is het gestoorde RA-leven weer begonnen. Het was genieten van de sneeuw, die Middelburg nog sprookjesachtiger maakte dan het al is. En het was ontzettend leuk om heel Middelburg op de gracht naast mijn flat te zien schaatsen.

Valentijnsdag was verrassend; toen ik wakker werd hing er een plastic zak met een lief kaartje en een doos Pim's (mijn lievelingskoekjes) aan mijn deurknop. En er werden hartjeswafels voor me gebakken!

true love <3

Later die week heb ik een heel lief hondje ontmoet; Dibbie. Omdat ik mijn geliefde Bollie zo miste, had ik een briefje opgehangen bij de bakkerij. Daarin deed ik een oproep om af en toe met een hond te kunnen wandelen, om het hartzeer van het missen van Bollie wat te verzachten. En een hele leuke familie in de straat reageerde erop! Ik haal hem bijna elke dag op om een stukje te gaan lopen en het is echt heel leuk :)

Dibbie

Ook heb ik afgelopen zaterdag gesolliciteerd bij de La Place hier in Middelburg. Het gaat om een zomerbaantje, dus het duurt nog wel even voordat ik (hopelijk) kan beginnen. Daarom wilde de baas over een maand nog een gesprek, om zeker te weten dat we dan allebei nog steeds met de neus in dezelfde richting zouden wijzen. Maar het eerste gesprek ging goed en ik zie het wel zitten!

En het eerste cijfer is ondertussen ook binnen; een A- voor een essay voor psychologie (dat is ongeveer een 8,5)! Ik ben blij!

Tot snel,
Anne.

Geen opmerkingen: