zondag 19 september 2010

Sparen en vasten

Twee weken geleden besloot ik om, zodra ik ergens kleingeld terugkrijg, het thuis meteen in een apart portemonneetje te doen. Ik kwam hier eigenlijk op omdat ik in Carcassonne (Frankrijk) een schattig roze exemplaar had gekocht en er nog niet echt een doel voor had gevonden. Maar nu dus wel: mijn muntgeld bewaren :)

En gisteren ben ik uit eten geweest van dat kleine portemonneetje! Frank was hier en we besloten om eens niet te koken en lekker te genieten :) Nu is m'n roze spaarhulpje weer leeg, maar het was wel erg leuk om op die manier te sparen voor iets leuks zonder echt het idee te hebben dat ik geld hoefde weg te leggen.

Wat sparen betreft, ik las op Stofzuigerzen een manier om via online bankieren gemakkelijker geld opzij te zetten. Via een vaste overschrijving maak ik elke paar dagen een paar euro over naar m'n spaarrekening. Geen grote bedragen, maximaal een euro of 7. Ik merk er weinig van, maar op die manier heb ik aan het einde van de maand wel ineens weer vijftig euro extra gespaard!

Genoeg over geld :) In de Cosmopolitan las ik vorige week iets over een vastenkuur in de Belgische Ardennen. Een weekendje mildvasten (je krijgt dus wel wat te eten, maar niet veel), uitrusten, massages krijgen, in de sauna zitten en dit alles in een prachtig kasteel:


Als student krijg ik 15 % korting en mijn zorgverzekering vergoedt ook nog eens ruim de helft van de kosten, dus ik heb er helemaal zin in! Het lijkt me heerlijk om een weekendje weg te zijn van alles en iedereen en goed na te kunnen denken over wat ik wil met mijn leven. Mezelf gaan realiseren waar mijn prioriteiten nou precies liggen, of horen te liggen (die twee zullen wel niet exact hetzelfde zijn).

En dan zodra ik weer thuiskom kan ik Frank een dikke knuffel geven! Want ondanks dat ik er heel veel zin in heb, het is toch weer een heel weekend weg en dat hakt er wel in met zo'n lange-afstandsrelatie. Dat vond ik altijd een raar woord, maar zo kunnen we het eigenlijk wel noemen, aangezien we 2 uur moeten reizen om elkaar te kunnen zien. Plus: we zien elkaar alleen maar in het weekend omdat hij doordeweeks werkt en ik school heb. Af en toe is dat wel lastig. Maar ik heb er nog steeds vertrouwen in dat het kan!

Geen opmerkingen: