dinsdag 27 januari 2009

Writer's block... en meer

Elke keer als ik aan een stukje wil beginnen, loop ik vast op de eerste regels. Ik kan nog zoveel goeie ideeën in m'n hoofd hebben, maar als die eerste zin er niet staat, kom ik ook niet op gang. Een tijdje geleden las ik over iets dat een 'writer's block' heet. Een gedeelte uit het artikel op wiki: "Writer's block (uit het Engels) is het tijdelijke onvermogen van een schrijver of componist om tot schrijven te komen. De schrijver is voor een deel afhankelijk van factoren die niet onder zijn controle vallen, hetgeen soms kan leiden tot een (tijdelijk) verlies van inspiratie."

Gelukkig is het bij mij niet zo ernstig, haha! Inspiratie genoeg in mijn woelige leven, maar niet allemaal even geschikt voor het world wide web, en ook niet allemaal even geschikt voor alle leeftijden. Misschien moet ik dan toch maar en 18+ waarschuwing op mijn blog zetten.
Wacht eens.. ik ben zelf nog niet eens 18! Hmm, dat is wel een beetje krom natuurlijk. Dan zou ik zelf niet op mijn eigen blog mogen. Nee, geen goed idee.

Wat wél een goed idee is, is om nu te gaan leren. Een PWS'je hier, een boekverslag daar. Het ligt allemaal te wachten totdat ik me er eindelijk op ga storten. Maar helaas voor mij lijd ik aan een zeer ernstige vorm van SOG. Degenen die hier ook last van hebben, ik gok zo ongeveer de helft van mijn school, zullen vast weten wat het betekent, maar voor de rest van de wereld: het staat voor Studie-Ontwijkend Gedrag. Elke keer als ik éigenlijk aan school zou moeten werken, vangen mijn voelsprieten iets op dat toch net iets urgenter aandacht nodig heeft. Het knippen van mijn teennagels, het schrijven in m'n dagboek (waarvan het de bedoeling schijnt te zijn dat je er dagelijks in schrijft.. maar dat lukt mij niet helemaal), het eh.. nouja, bijwerken van m'n blog! Dat is nu echt even belangrijker hoor!

Jullie lezen het al, ik moet nodig werken aan mijn motivatiestrategie. Althans, voor dingen waar ik niet automatisch dolenthousiast over ben. En ook al ben ik erg snel erg enthousiast over iets, op de een of andere vage manier lukt het me gewoon niet om helemaal in de geschiedenis van de Napoleontische oorlogen of de werking van het marktmechanisme te duiken. Zal toch binnenkort moeten gaan gebeuren, want de examens komen eraan!

Ondertussen zit ik alweer ergens anders over te stuiteren: ik ben door de Roosevelt Academy in Middelburg uitgenodigd om vrijdag op sollicitatiegesprek te gaan! Ze nemen namelijk maar 125 Nederlanders aan per jaar op hun school, en blijkbaar melden zich er meer dan die 125 aan, dus zullen ze een selectie moeten maken. Gelukkig waren ze al onder de indruk van mijn motivatiebrief en de aanbevelingen van mijn leraren, anders hadden ze me niet gevraagd om 5 uur (heen en terug) te reizen voor een uurtje interview. Maar het is het zo waard! Ook al zal ik me op de heenweg waarschijnlijk totaal op gaan vreten van de zenuwen en een paar extra bussen deo in moet gaan slaan voor mijn KO's (Klotsende Oksels) die op dat moment vast zeer actief zullen zijn, ik ga ze natuurlijk helemaal overdonderen met mijn sprankelende persoonlijkheid, zodat ze me alleen maar hoeven te zien om al zeker te weten dat ze mij op hun school willen.

Grapje. Maar ze gaan me wel gewoon aannemen natuurlijk. Wat dat betreft werkt mijn motivatiestrategie echt perfect. Ik wil dit doen, ik moet dit doen, ik zal dit doen. Volgend jaar woon ik in Middelburg op de campus en kan ik mijn familie en vrienden thuis gek maken met mijn psychologische trucjes die ik daar allemaal ga leren, MUAHAHAHA! Ik kijk dwars door jullie heen!

Ook een grapje natuurlijk. Ik ben weer in zo'n bui hoor. Misschien is het binnenkort weer volle maan. Daar worden sommige mensen stuiterig van, door de supersterke magnetische krachten *oeh* van de maan. Óf ik ben er een van, óf het komt ergens anders door.

Anyway, dit stukje is alweer lang genoeg. Tot de volgende keer!

Geen opmerkingen: