zondag 13 februari 2011

Rijbewijs!

Goedemiddag!

Ik realiseerde me net dat ik een hele belangrijke mededeling ben vergeten...

IK HEB MIJN RIJBEWIJS GEHAALD!!!



Na ruim anderhalf jaar lessen, maar liefst 6 praktijkexamens en 2 theorie-examens (die domme dingen verlopen na 1 jaar...) heb ik het dan nu echt voor elkaar: ik mag officieel autorijden!

Ik zal hier in het kort de lijdensweg even schetsen:


juni 2009: begin bij Frits van Zelst - instructeur 1
juli 2009: theorie-examen 1 - geslaagd
augustus 2009: praktijkexamen 1 - gezakt - ik kon gewoon nog niet rijden
december/januari 2010: nieuwe start met instructeur 2
januari 2010: praktijkexamen 2 - gezakt - ik reed te voorzichtig
juni 2010: praktijkexamen 3 - gezakt - ik reed te vlot
juli 2010: praktijkexamen 4 - instructeur komt met andere auto aan - gezakt - rijschool is het ermee eens dat dat dom was en vergoedt het examen. Ook verloopt mijn theoriecertificaat een week later en dus wordt er met spoed een staatsexamen geregeld.
eind juli 2010: praktijkexamen 5 - gezakt - ik kan helemaal niet in drukte op de snelweg rijden!
augustus 2010: broertje haalt in 3 weken zijn rijbewijs, zucht...
december 2010: nieuwe rijschool: Bax - instructeur Wijnand, veel in de spits oefenen! en theorie-examen 2 - GESLAAGD
januari 2011: en praktijkexamen 6 - GESLAAGD - met opmerking: 'je hebt perfect gereden meisje' :D

Ik kon wel janken, zo blij was ik! Eindelijk zeg! Een week later kon ik mijn rijbewijs ophalen en ben ik de dag erna meteen naar Eindhoven gereden in m'n moeders auto, de dag daarna in Frank zijn auto (heilig) van Tilburg naar huis en vorige week in mijn vaders auto (ook heilig) naar Tilburg, en afgelopen maandag in mijn moeders auto naar Rotterdam, inclusief het centrum op maandagmiddag! En alles zonder auto's of mensen te beschadigen :)

Grappig feitje: gisteren ben ik gaan karten, en de jongen van de vriendengroep die niet mee deed maar wel van bovenaf keek, vond het geweldig grappig dat ik zo ontzettend netjes aan het rijden was. Steeds achterom kijken en dan netjes een bochtje draaien. Nou hoeft dat eigenlijk niet met karten natuurlijk, maar het zit er een beetje ingebakken denk ik! Frank reed daarna trouwens in zijn auto alsof het een kart was, dat was dan weer iets minder... ;)

Ik wens u nog een hele fijne zondag!
Rijden is leuk!

Geen opmerkingen: